maandag 23 juli 2012

Dag 5. Vertrek San Francisco, naar Monterey

Vanmorgen weer vroeg wakker geworden, rond half 7. Maar geeft niks, we hebben zin in de dag. Al moet ik zeggen dat ik makkelijk nog een week in San Francisco had kunnen verblijven. Ik vind het echt een fantastische stad. Heel gezellig, veel diversiteit, echt een fijne stad.

Dus nadat we alles op ons gemakje hebben ingepakt en ingeladen in de auto vertrekken we op weg naar de Golden Gate Bridge, die hadden we nog niet van dichtbij gezien en lag mooi op de route die we willen rijden naar Monterey. De brug ligt zoals bijna dagelijks het geval is, prachtig in de mist. Nogmaals; de foto's kunnen niet uitdrukken hoe super gaaf het zicht is in het echt. Zooo mooi. We nemen wat foto's en genieten van het uitzicht.

Dan gaan we weer op weg. onderweg ziet Sem ineens een brandweer kazerne met een brandweer wagen. We stoppen even om een foto te maken van Sem bij de truck. Er komt een vriendelijke brandweerman naar buiten en wij leggen uit dat Sem nog aan het twijfelen is of hij brandweerman of politieagent wilt worden :-) En dat wij in Nederland niet zulke mooie trucks hebben uiteraard. De man begint meteen vol enthousiasme te vertellen en rijdt de truck uit de garage zodat Sem achter het stuur kan zitten. Vervolgens komt ook de baas naar buiten; de officier, hele sympathieke mevrouw. De man gaat nog verder en haalt en echt brandweermannen jas en helm voor Sem. Hij mag alles aandoen en ook nog de bijl erbij vasthouden. Wat super! Helemal geweldig en Sem glundert van oor tot oor. We kletsten nog wat met de brandweerman en vrouw, bedanken ze hartelijk en gaan dan verder op weg. Maar nu wel met een super ervaring rijker!

We rijden langs de kustlijn tussen San Francisco en Monterey. Wat een prachtige uitzichten heb je hier. Ik heb er geen foto's van kunnen maken, want ik was nu even camera-vrouw :-) Onderweg hebben we nog een pitstop gedaan om wat fruit en drinken te kopen zodat we wat kunnen snacken.

Na een uurtje komen we bij Santa Cruz, hier maken we weer een stop want we willen graag de boardwalk zien. Het is er poepie druk, maar vinden toch nog redelijk snel een parkeerplaatsje. We wandelen langs het strand, het weer is precies lekker, niet te heet maar wel een gezellig zonnetje. Op de boardwalk is het erg druk, maar wel gezellig. Het is eigenlijk een grote kermis langs het strand, zo moet je het zien zeg maar. Er staat een grote achtbaan, de Giant Dipper. (Moet je maar eens googlen :-) ) er staan nog wat spookhuizen en draaimolens. Ook erg veel eten :-) We nemen een heerlijk ijsje, gedipt in chocolade!  Mjammie! Moet wel snel slurpen aan het ijsje, smelt snel! We struinen nog lekker verder en weer terug.

We gaan weer verder op weg naar Monterey. We hoeven nog maar iets meer dan een uurtje. We zien bij Moss Landing nog de   zeeleeuwen (? denk ik, of zeekoeien?) liggen op de pier naast de weg. Jeetje, echt de hele pier ligt er vol mee. Heel grappig. Bij Monterey aangekomen rijden we zo "op" ons hotel, deze ligt echt fantastisch aan de haven, pier etc. Helemaal geweldig! En dat voor een fijn prijsje ook met dank aan Priceline! Wij hebben een kamer op de 5de verdieping, pa en ma op de 3de. De kamer is helemaal gaaf! Heerlijke bedden met donsdekbedden en heerlijke matrassen. Heel gaaf uitzicht op de haven, en we hebben shutters als gordijnen :-)

Nadat we allemaal geïnstalleerd zijn op de kamer besluiten we naar de WalMart hier vlakbij te rijden. We moeten nog wat inkopen doen die eerder niet gelukt waren. We rijden een minuut of 10 en komen dan bij de Wallies. Helaas is dit ook maar een kleine vestiging en wederom lukt het niet alles naar tevredenheid in te kopen :-) Wel scoren we een lekkere kip (die in een knoflook saus drijft..) we kopen er nog wat brood en coleslaw bij en voilà, ons avondeten. Ook nemen we nog wat ham en kaas mee zodat we morgenochtend ontbijt op bed kunnen maken :-)

Al met al een rustige dag, prima zo na de drukte van San Francisco.

1. Super met die brandweermannen/vrouwen en wagen zeg !! Zoiets kan alleen maar in de US, super voor Sem natuurlijk. En dat hotel is weer erg netjes geregeld, priceline is our friend !!! Fijne dag weer !

2. Tjonge wat een ervaring voor het kereltje. Je ziet m echt glunderen. En zoiets maakt de vakantie de moeite waard. Mensen wat een prachtfoto's van de brug. Toppie hoor.

3. Zo te lezen hebben jullie het prima naar de zin daar. Voor ons brengt het weer mooie herinneringen terug. Groetjes Cor en Helen

4. Leuk hoor jullie verslag, wij zijn ook in dat hotel geweest vorig jaar, en ze hebben zulke lekkere koekjes, hebben jullie die ook gehad?
    Veel plezier nog, gaat vast lukkken.