zaterdag 21 juli 2012

Dag 3. San Francisco; Alcatraz & China Town

Vannacht hebben we goed geslapen, heerlijke bedden. Wij hebben eigenlijk allemaal tot een uurtje of 6 kunnen slapen, dus prima gegaan met de jetlag. Ik ben 1x wakker geweest rond 4 uur en heb toen even online gekeken of de koffers al getraceerd waren. En inderdaad; ze waren net een aantal minuten daarvoor bij de lobby van ons hotel afgegeven. Dus daarna kon ik prima nog even doorslapen.

Omdat we vooraf thuis al bedacht hadden dat we vandaag vroeg wakker zouden, hadden we voor vandaag tickets gekocht om Alcatraz te bezoeken. Pa was zo lief geweest om 's morgens al wat donuts te halen dus hebben dat als ontbijten gedaan. Daarna met de bus op weg naar Fishermans Wharf, naar pier 33 waar we op de boot zijn gestapt naar The Rock. Sem vond het op de boot al helemaal leuk. En wat een prachtig uitzicht op de skyline!! Krijgen er geen genoeg van.

Eenmaal op Alcatraz hebben we de audio tour gedaan, en dat is echt een aanrader, wat een goed verhaal. Je loopt rond met een eigen koptelefoontje, en al lopend door de cel blokken vertellen (in het Nederlands) zowel bewaarders als gevangen hoe het leven op Alcatraz er aan toe ging. Echt super! Op deze manier is het goed voor te stellen hoe het leven in deze gevangenis moest zijn geweest.

We hebben op ons gemakje alles bekeken en heerlijk staan genieten in het zonnetje met uitzicht op SF. Echt helemaal geweldig. Als we thuis zijn gaat Mike toch nog eens wat films opsnorren over Alcatraz :-)

We nemen de boot terug naar het vaste land en gaan dan even een kleine lunch doen op pier 39; uiteraard moeten we de beroemde clam showder soep proberen dus die nemen Ma, Mike en ik. Pa gaat voor veilig en neemt een hotdog :-) De showders smaken prima. Sem neemt wat hapjes van iedereen maar heeft niet zo'n honger. Hierna lopen tussen de winkelstraatjes van Fishermans Wharf richting de Cable trams. Natuurlijk willen wij ook dit niet missen. We hebben geluk; we staan na een korte rij vooraan voor de eerstvolgende tram. Yes, we kunnen aan de "buitenkant" hangen. Pa en ma gaan veilig zitten, ook nog steeds wel in de "buitenlucht" en wij staan er dus voor, op de tree plank. Helemaal leuk!

Wel jammer is dat als we wegrijden ik een gesprek opvang via de walkietalkie van de trambestuurder dat er een ongeluk is gebeurd en dat hij langzaam moet rijden op een bepaalde straat…..hmmm, gezellig… Gelukkig zien we uiteindelijk geen drama's. Dus zal waarschijnlijk niet op onze route zijn geweest.

We stappen uit bij China Town en slenteren op ons gemakje van straatje naar straatje. Wat een geweldige winkeltjes en aankleding van deze straten. Prachtig! Sem gaat helemaal uit zijn dak van alle prullaria die je hier kunt kopen. Het 1 nog kitscher dan het ander. Her en der kopen wat. We vinden het grappig dat de chinezen hier echt compleet hun eigen wereldje hebben gemaakt. De meeste chinezen hier in de winkeltjes zijn erg vriendelijk maar spreken nauwelijks engels. Alles in de eigen taal. Een soort stadje in een stad :-)

Pa heeft het inmiddels wel gezien en neemt de bus terug naar het hotel. Zijn voet was vanmorgen toch nog wel erg blauw geworden van de afgelopen dagen, dus beter even wat rust nemen.

Gelukkig vinden we nog een sushi restaurantje, hier komen de bordjes met sushi op bootjes voorbij, die bootjes varen in een rondje langs alle tafeltjes waar je dus dan aan zit. Sem mocht telkens de bordjes van de bootjes halen, vond hij leuk. Hij vond dat we wel te weinig aten, hij wilde meer "spelen"  met die bootjes. :-)

Na kilometers gewandeld te hebben zijn we echt moe en nemen we rond 18.00 de bus naar het hotel. Hier worden alle aankopen nog eens bestudeerd :-)

We rommelen allemaal nog wat op de kamers, en besluiten dan om toch maar niet nog weg te gaan. Eigenlijk zijn we best moe, we gaan lekker in bed liggen tv kijken. Inmiddels is het bijna 21.00 uur, ik ga ook lekker liggen, even tv kijken of beetje lezen en dan zullen de oogjes wel dichtvallen.

Morgen doen we weer een beetje een shop dag, we willen naar Westfield Mall en mogelijk nog wat Union Sq. winkelen. We zullen wel zien wat de dag ons brengt :-)

1. Wat een indrukken hebben jullie vandaag opgedaan zeg!
    Hele mooie foto's van Alcatraz, vooral van die hele rots;), maar ook de sfeer in China Town wordt goed weer gegeven!
    Ik neem aan dat die schoenen met pijlers voor in de koffer zijn, want om daar nou de hele dag op te slenteren...ik krijg er hoogtevrees van;)

2. hoi allemaal jippie eindelijk gevonden hoe ik een bericht achter kan laten ziet er weer geweldig uit zo te zien hebben jullie het heel erg naar jullie zin groetjes uit tilburg

3. jullie hebben weer veel gedaan en gezien vandaag.
    En wat een leuk sushi restaurant!

4. Fijn dat de koffers weer terecht zijn.
    Wat leuk die sushi die in bootjes voorbij komt. Op Union Square is het leuk om de Cheese cake factory te bezoeken hier heb je een leuk uitzicht over de stad.
    Een andere aanrader qua restaurant is Stinking Rose, een knoflook restaurant, erg gezellig ook.
    Veel shopplezier.

5. Mooi, de koffers zijn er weer! Supergaaf die skyline, echt mooi! En die Boeddha's...wauw!! Stuur maar naar hier :-)
    Leuk die sushi op bootjes. Lekkere sushi?

Wij zijn net terug van kermis met Tim, Nadieh en Levi. Ik heb met Tim een attractie gedaan, dear lord! Hij stopte niet meer, kwam geen eind aan. Ik ga uitleggen welke het was. Zo'n lang ding, je zit naast elkaar op een rijtje. Op zijn kop en binnenstebuiten, normaal geen probleem, maar het duurde echt zooo lang. Cor en Nadieh hadden de grootste lol met kijken. Dat ding staat ook in Moviepark en Europapark. Weet je wat ik bedoel? Ik heb nu 2x sushi op :-(
    Anyway, mijn portie kermis is klaar nu.

Ik volg Pascalle ook in Thailand, heel anders maar klinkt ook superleuk.
    Ben benieuwd naar het volgende verslag van jullie.