zondag 22 juli 2012

Dag 4. Shoppen San Francisco & Lombard street

Vanmorgen weer op tijd wakker, half 6 was het :-) Ja die jetlag duurt gewoon even, geeft niks. We hebben allemaal lekker rustig aan gedaan. Allemaal even ons eigen dingetje doen, Sem spelen, beetje tv kijken, beetje op de Ipad. Allemaal lekker in bad. Sem neemt het ervan, die ligt een half uur zeker zingend in bad. Wij komen niet meer bij van alle liedjes die hij zingt. Zijn engels is nog "net" niet goed :-)

Rond een uurtje of negen vertrekken wij en ma richting het centrum. Pa gaat met de auto naar verschillende Harley winkels. Wij rijden met de bus waar we voor het hotel instappen zo recht voor de deur van Westfield Mall. Ideaal! We beginnen helemaal bovenin, bij de speelgoed winkel waar Sem niet kan wachten om wat van zijn dollars uit te geven. Hij koopt uiteindelijk "Buckyballs". Klinkt van een beetje suf als ik het zo zeg, maar het zijn dus balletjes die magnetisch zijn en waar je grappige dingetjes van kunt maken.  Echt heel leuk.

SAM 0764

SAM 0765

SAM 0769

Daarna struinen we verdieping voor verdieping naar beneden. Ma en ik doen doen de nodige inkopen; mascara hier en een schoentje daar :-) Mike en Sem struinen mee, maar vinden het duidelijk minder boeiend dan ma en ik. Tja, erg veel valt er niet over het winkelen te vertellen.

SAM 0770

Na het winkelen zo rond 15.30 uur gaan we met de bus terug naar het hotel. Pa is inmiddels ook terug en heeft goede zaken kunnen doen bij de Harley winkels. Mooi! We rommelen allemaal weer even aan op de kamers. En gaan daarna op pad om een goede steak te eten. Pa wil graag terug naar Mel's Diner dat hier dus om de hoek zit. Prima, we gaan daar eten. We nemen allemaal een New York steak en Sem een kindermenu Cheeseburger. Het eten is heerlijk en prima verzorgd. 

SAM 0773

SAM 0776

SAM 0777

Na het eten lopen we een straatje (Chestnut genaamd) achter ons hotel door, hier zitten allemaal gezellige grappige winkeltjes en cafeetjes. Het is er gezellig druk, beetje studentikoos-achting/yuppie gebied vermoeden wij. Als we rond zijn en weer terug voor het hotel staan besluiten Pa en Ma dat ze naar de kamer terug gaan, Sem gaat met ze mee, die wil bij Opa en Oma slapen. 

Van deze gelegenheid maken wij graag gebruik en wij stappen dan weer op de bus om naar de "Crookedest Street" te gaan. De bus stopt een aantal straatje voor dit leuke kronkelstraatje. Op de kaart die wij al dagen hanteren kunnen we zien dat het misschien 2 a 3 blokken lopen is. Oooooh, dat doen wel even. Wat we helaas niet zien op het kaartje is dat deze 2 a 3 straten blokken echt steil omhoog gaan. Zeg maar gewoon recht omhoog! OMG! Dapper beginnen we de klim te maken en het gaat best goed. Bijna boven moet ik wel bijna wat extra zuurstof hebben, maar het lukt toch om boven te komen. Daarna lopen we de "Crookedest street" naar beneden, wat een geinig straatje! De autos die dit straatje willen rijden staan in lange files in alle straten er omheen. Lopend is veel makkelijker! 

SAM 0779

SAM 0780

SAM 0782

Daarna besluiten we naar Ghiradelli Sq. te lopen. Helaas is naar beneden lopen in die steile net zo vermoeiend als omhoog. Ik moet alle krachten gebruiken om niet met mijn tenen dwars door mijn slippers heen te schieten. Morgen kan ik waarschijnlijk mijn benen niet meer optillen :-)

SAM 0783

Op Ghiradelli sq. moeten we natuurlijk even het beroemde chocolade winkeltje in, leuk, we krijgen ieder een klein chocolaatje. Die bewaar ik mooi voor straks en stop het chocolaatje in mijn tas. We lopen nog wat rond, het is een gezellig en mooi plein. Er staat en jongen op een gitaar te zingen, echt heel goed! We luisteren er even naar en genieten van de zonsondergang. Heel romantisch zo saampjes :-)

SAM 0784

SAM 0786

SAM 0788

Vlak om de hoek kunnen we weer op de bus stappen naar het hotel. Terwijl we staan te wachten op de bus bedenk ik me dat ik het chocolaatje nog heb, en zeg tegen Mike: "ik heb lekker mijn chocolaatje nog" en ondertussen trek ik het papiertje open en jahoor! valt mijn chocolaatje op de grond, echt recht in de goot. Mike komt niet meer bij van het lachen en zegt "nee hoor jij hebt ook geen chocolaatje meer" Whahaha, we komen niet meer bij, tranen over de wangen.

Inmiddels weer terug op de hotelkamer, ik zet deze blog online en Mike ligt tv te kijken. Morgen zullen we proberen uit te slapen en daarna alles inpakken, in de auto laden. De bedoeling is dat we eerst even langs de Golden Gate Bridge zullen rijden, we hebben deze nog niet van dichtbij gezien. Daarna rijden we op ons gemakje naar Monterey.

4 opmerkingen:

  1. Dat lopen over die steile straten valt idd niet mee. Ik nam, zover mogelijk, altijd de cable car.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Via het Orlando forum kwam ik opvullen blog terecht. Wat een leuke reis maken jullie, ik heb me aangemeld voor jullie blog. SF etc staat ook hoog op ons wensenlijstje!

    Het lijkt erop dat jullie je heel goed vermaken, het straalt eraf. Leuk!! Geniet ervan en ik blijf jullie avonturen volgen!
    Groet, (Ryan en ) Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's. Die mall ziet er echt te gek uit! En dat kronkelstraatje, leuk!!
    Fijn dat alles naar verwachting is, of misschien beyond verwachting denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk genoten dus in SF; die straat hebben wij met de auto gedaan, ook leuk hoor ;-) !! Beter dan dat helemaal te moeten lopen !! Haha !! En heerlijk even lekker saampjes, ook altijd belangrijk.

    Mooie golfbanen in Monterey, hoop ooit nog eens het geld ervoor over te hebben om op Pebbles Beach te spelen (ongeveer $600 ...). Maar het is allemaal prachtig daar !!!

    BeantwoordenVerwijderen