woensdag 8 augustus 2012

Dag 21. Grand Canyon

Oh wat een lange nacht is het geweest…..te warm, bed dat bij elke beweging na blijft deinen…Maar goed, uiteindelijk worden we rond half 8 wakker (of eigenlijk "alweer" wakker) We frissen allemaal lekker op en gaan dan naar de shuttle bus die ons naar een route langs de rim brengt waar je met de auto niet mag komen. (Hermits rest route voor de kenners eventueel)

We stappen op een aantal uitzichtpunten uit zodat we van dit geweldige natuurfenomeen kunnen genieten. Nogmaals, het is niet te beschrijven….

(buikpijn als Mike zo dicht bij de rand gaat staan, maja ik kan hem niet tegenhouden helaas..)

Sem maakt zijn eigen foto's, haha, zo moeder zo zoon.

We doen de hele route en zijn rond 13.00 uur weer terug bij de lodge. We hebben enorme honger gekregen dus nemen we in de grote lodge een heerlijk subway (maar dan eigen merk van de GC) broodje. Eindelijk weer een gezond broodje kalkoen en alle groentes erop graag! geen saus, maar alleen azijn en olie. Mjammie, smaakt heerlijk.

Daarna ziet het er naar uit dat het mogelijk wat gaat regenen. We besluiten naar Tusayan te rijden, vlak buiten het park. En inderdaad, het begint wat te regenen. Hier gaan we naar het IMAX theater, waar een speciale National Geographic film over de Canyon draait. Prachtig! Echt wel een aanrader. De film verteld het verhaal over de ontdekking van de Canyon, op verschillende manieren, de Colorado River die er doorheen stroomt en het verhaal van de rotsen.

Na de film blijkt het buiten ook weer droog te zijn, dus is maar een klein buitje geweest. We rijden nog naar de general store waar we wat lekker kopen voor onderweg morgen en een lekker ijsje voor nu. Er is geen bankje oid in de buurt, dan maar de achterklep open en daarop zitten. (Valt toch niet op hier tussen de hillbilly's, hahaha)

Daarna rijden we terug naar de hotelkamers. We rommelen allemaal wat aan, zitten lekker buiten onze kamers en genieten van de herten die voorbij komen wandelen. Heerlijk even relaxen. Stiekem zijn we allemaal best moe van alles wat we al gedaan hebben en vooral van de slechte nacht. Mike, Sem en ik besluiten nog even te gaan internetten in de grote lodge en we eten nog wat frietjes. Dan is het echt tijd om terug te gaan naar de kamer, waar we Sem beloofd hebben dat hij met zijn zaklamp nog even in het donker buiten mag rondscharrelen. Opa en Mike gaan natuurlijk mee op dit "avontuur".

Ik blijf lekker op de kamer en ruim alvast eea in de koffers, tik dit blog terwijl op de achtergrond de tv op Storage Wars staat, ook altijd leuk! Morgen zal een lange reisdag worden, we rijden 's morgens vroeg al naar Las Vegas terug, een rit van ongeveer 5 uur, dus met stoppen erbij zullen we een flinke tijd onderweg zijn. Maaaaar, we hebben zeker zin om terug te gaan naar Vegas!

1. Zal weer een lekker bedje worden in Vegas !! En ik ben weer helemaal bijgelezen, wat een top vakantie !! En echt gaaf, elke keer die grote SUV'S ;-) !

2. Jaaa, dat was de film die ik bedoelde!!

3. Het blijft eentonig maar, Wauw, wat een mooie foto's zeg!
    Volgens mij is Sem niet moe te krijgen;)

4. Hi, ik heb net je blog ontdekt en flink zitten lezen. Wat een top reis maken jullie ik geniet van al die prachtige foto's en spontane verhalen!! Super. Ben benieuwd welk hotel jullie weer in Vegas hebben hahaha,