vrijdag 3 augustus 2012

Dag 16. Zion Park

Vanmorgen vroeg wakker geworden, niet zo goed geslapen, zowel het bed is niet zo fijn en niet zo lekker gedroomd. Maar goed, niet erg dat we vroeg wakker zijn, we gaan ook vroeg op pad vandaag. We gaan na de gebruikelijke boterham met nutella :-) op weg naar Zion National Park.

De weg er naar toe is al prachtig dus de verwachtingen zijn hoog voor dit park. En inderdaad, zodra we de auto geparkeerd hebben, kunnen we de enorme hoge rode rotspartijen goed zien. Geweldig mooi. Persoonlijk denk ik het mooiste wat we tot nog toe hebben gezien aan parken.

DSC00816

DSC00818

We kijken even bij het visitors center, nemen een plattegrondje mee en stappen dan in de shuttle bus die net als in Yosemite het hele park doorgaat en op verschillende plaatsen stopt waar je dan in- en uit kunt stappen. Wij weten al waar onze eindbestemming van vandaag ligt: Angels Landing. Dit is een rotsformatie van 1753 meter hoog. Het is een verschrikkelijk klim naar boven, maar het is ons gelukt. Pa en Ma zijn niet meegegaan, daarvoor is het echt te zwaar. Zij zijn in het dal met de shuttle rond gegaan en hebben op hun gemak zelf wat rond gewandeld. Terwijl we naar boven wandelen zien we onderweg een hertje met een baby hertje, echt zo lief. Ook nog een flink aantal eekhoorntjes, in alle maten en kleuren :-)

DSC00829

DSC00824

DSC00833

DSC00839

DSC00835

DSC00845

DSC00850

DSC00862

Voor ons was het echt het hoogtepunt van de dag om boven aan de berg te komen, Sem en ik zijn blijven wachten op Scout's Overlook en Mike is de held van de dag want die is echt helemaal tot het echt Angels Landing verder geklommen via de kettingen langs de bergwand. 

DSC00864

DSC00865

DSC00869

DSC00872

DSC00873

Met mijn hoogtevrees was ik al super trots dat ik zover ben gekomen, dus vind ik het prima om met Sem op plateau te wachten totdat Mike terug is van de laatste klim. Sem en ik genieten intussen van het PRACHTIGE uitzicht.

DSC00874

DSC00876

DSC00881

DSC00886

DSC00888

DSC00893

DSC00894

DSC00904

DSC00902

DSC00909

DSC00910

Als Mike terug komt van het hoogste puntje zijn we allemaal zo trots! Echt super goed van hem. Hij was onderweg vele tegengekomen die toch nog zijn omgedraaid en ook zelfs iemand die aan het overgeven was, het was hem allemaal iets te veel….

We genieten heerlijk van ons meegebrachte fruit en we drinken volop water natuurlijk, want inmiddels is het ook nog best warm geworden. Ik denk dat zo rond de 35 graden is geworden vandaag(96F) Daarna beginnen we aan de toch naar beneden. Die voelt echt als een overwinningen-tocht, hahaha. We moedigen hikers aan die nog op weg naar boven zijn. 

En nog steeds genieten van de prachtige natuur. Veel foto's vandaag :-)

DSC00919

DSC00920

DSC00922

 

DSC00923

DSC00927

DSC00820

DSC00932

We vullen bij de shuttle stop onze 6 flesjes water en gaan op pad naar de volgende hike. De Narrows! Dit is een hike die tussen de hoge rotswanden loopt, maar dan loop je intussen wel door het water. Deze hike is voor in de middag beter omdat het dan warmer is en dus lekker verkoelend in het water.

Jammer genoeg heb ik inmiddels 4 blaren ontwikkeld op mijn voeten, van vooral het naar beneden lopen van de Angels landing hike. Toch teveel geschoven in mijn sandalen. Ik had ook nog mijn birckenstock slippers meegenomen ter afwisseling, maar ook deze zorgen voor veel pijn….dat is echt balen.

Hopelijk geeft het koude water in de Narrows verkoeling. Helaas blijkt dit maar heel even een verlichting te zijn. Het is voor mij niet te doen om met enorme zere voeten, op slippers, door een flink stromende rivier met enorme keien erin, met fototoestel mijn evenwicht goed te bewaren. Dus na een paar honderd meter ga ik langs de kant op een grote rots zitten met alle spulletjes, en gaan Mike en Sem nog even verder door het water. Sem vindt te gek en plonst helemaal onder water. Heerlijk verkoelend. Ik geniet net zo goed, lekker mensen kijken en intussen mijn voetjes in het water. De blaren branden en ik weet dat het hiken voorlopig voor mij er niet meer inzit...

DSC00933

DSC00934

DSC00935

DSC00936

DSC00942

DSC00943

DSC00944

Als Mike en Sem terug komen blijkt het maar goed te zijn dat ik niet mee ben geweest, want het water stroomde verderop nog harder en het was nog dieper. Zoals je kunt zien aan Mike zijn broek, echt compleet nat! Sem kon er gewoon zwemmen :-)

We wandelen terug naar de shuttle bus (ik op blote voeten) en zijn compleet gesloopt. We gaan snel wat eten bij Zion Lodge want het is inmiddels ruim 15.00 uur geweest en we hebben honger! We bestellen heerlijk wat frietjes, hamburger en hotdogs. We hebben na het fruit van vanmorgen niets meer gegeten, dus grote honger. Wel jammer van de verbruikte kalorietjes, maja, ze hebben niets anders…..Het smaakt in elk geval prima! 

DSC00946

DSC00947

DSC00945

Daarna gaan we snel naar de auto en terug naar het hotel. We kunnen niet wachten om in het zwembad te duiken! Dat is dan ook het enige dat we doen deze dag. 's Avonds rijden we nog langs Wendy's voor nog een kleine snelle hap, maar voor de rest zijn we gewoon hartstikke moe, maar wel voldaan!

 

 

4 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat knap, wij zijn er vorig jaar ook geweest , maar hebben niet zulke hikes gedaan!
    Mooi he daar, wij vonden het super!
    Veel plezier nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben flink gelopen in Zion zeg.
    Wij hebben toen alledrie de Emerald pools gedaan. Was ook erg leuk.
    Tja, blaren is helemaal niet leuk. Had ik ook daar, en kon nergens een winkel met blarenpleisters vinden. Uiteindelijk maar een soort gewatteerd materiaal gekocht en erop geplakt.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een trip zeg, maar wel ontzettend mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een van onze meest favoriete NP in de US, en jullie zelfs Angels Landing, wow !! The Narrows is zo gaaf, vooral voor de kids, gewoon genieten van ze op zo'n moment !

    BeantwoordenVerwijderen