woensdag 8 augustus 2012

Dag 20. Van Page naar de Grand Canyon

Heerlijk geslapen vannacht, thank god! We doen lekker rustig aan vanmorgen want de rit naar de Grand Canyon is maar 2,5 uur ongeveer. Dus rommelen we weer wat op de kamer. Mike en Sem gaan nog even zwemmen. Ik rommel wat op de kamer en kijk intussen naar PawnStars. (Toch leuk dat we dat nu in het echt hebben gezien)

Zo rond 11.00 uur gaan we dan echt op pad. We rijden Page uit en rijden dan meteen het viewpoint Horseshoe Bend op. Hier loopt de Colorado River in een hoefijzer vorm door de canyon. We parkeren de auto op de parkeerplaats en moeten dan nog een redelijk stuk door het mulle zand omhoog en weer naar beneden….pffft in de volle zon…..maar dan is het uitzicht ook wel echt heel gaaf! Even overvalt de hoogtevrees me en moet ik mijn knieën even onder controle krijgen..dan pas kan ik fatsoenlijke foto's maken.

DSC01251

DSC01255

DSC01259

DSC01258

Pa, Ma en Sem waren in de auto gebleven, en stiekem ben ik blij dat Sem niet bij die rand hoeft staan! Wanneer Mike al zo dicht bij de rand staat, draait mijn maag om… En dan zijn er nog mensen die een death-wish hebben, zo dicht dat die bij de rand staan…

Maar goed, we genieten nog even en beginnen dan aan de klim terug naar de auto. Pffffft, echt geen goed plan zo midden op de dag. maar goed, we hadden het niet willen missen.

We rijden door het Navajo gebied en stoppen nog bij een aantal Native American Crafts tentjes. Uiteraard moet er wat van de prullaria gekocht worden :-) Ze hebben er ook wel echt prachtige dingen bijliggen.

DSC01270

Na een tijdje neem ik het stuur over van Mike zodat hij weer wat kan filmen. Ik had al wel een aantal keer wat gereden, maar nog geen foto, dus bij deze.

DSC01272

Dan komen we bij De Grand Canyon aan! Gaaaaf!

DSC01278

DSC01280

DSC01282

DSC01284

Het eerste uitzicht op deze enorme dieptes zijn overweldigend. Bijna niet te beschrijven hoe groots dit aanvoelt. Zoals iedereen al zegt, je kunt dit niet op een foto vastleggen. Je moet het echt zien en ervaren. Tja, wij kunnen dit alleen maar beamen. Het is werkelijk zoooo mooi.

DSC01292

DSC01297

DSC01299

DSC01306

We rijden nog een kilometer of 30 zo goed als langs de Rim (rand) van de Canyon totdat we bij ons hotel aankomen. We overnachten in het park, in de Maswik Lodges. We checken weer in, gaat allemaal steeds vlotjes en prima. En rijden naar onze Lodge. We kijken prachtig op een bosrand, dus hopen we op nog wat wildlife te zien morgenochtend? 

DSC01310

Nadat we de spullen binnen hebben gezet, lopen we terug naar de "hoofd" lodge, waar een flink aantal keuzes is qua eten aanbod! We hebben onwijze honger, we gaan voor de pastas. Tja, wat zullen we zeggen, het was ok….tis dat we flinke honger hadden.  Achja..

We stappen daarna op de shuttle bus (wederom heel handig systeem van op- en uitstappen in het hele park) en stappen bij het visitors center uit. Helaas gaat deze net voor onze neus dicht. Nouja, dan lopen we maar naar het uitzichtpunt dat hier ligt. Alweer vallen onze monden open, wat een prachtig gezicht. Zeker nu met de ondergaande zon. We maken foto's en genieten.

DSC01331

DSC01334

DSC01328

DSC01324

DSC01337

DSC01349

DSC01347

We wandelen terug naar de shuttle opstapplaats en komen onderweg nog een aantal herten tegen. Aaahhh...

DSC01342

DSC01345

DSC01314

In de bus terug naar de lodge krijgen Sem en Pa helemaal de slappe lach om hun eigen grapjes :-)

DSC01353

Sem slaapt vanavond bij Pa en Ma. Mike en ik gaan nog even met de laptop in de "hoofd" lodge internetten. Ik kon in het vorige hotel de blog niet uploaden vreemd genoeg, maar nu is het weer gelukt! 

4 opmerkingen:

  1. Je kunt bij de GC naar een film over ontdekkingsreizigers in de GC. Vond 'm erg indrukwekkend.
    Volgens mij is het ergens bij het visitorcenter.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig jullie zijn er nog. Tjonge de grand Canyon, wat mooi, Dat is een wens van mij..wie weet volgend jaar. Ga zo door met jullie vakantie en mooie blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die tocht naar Horse Sshoe Bend kan ik me ook nog herinneren van onze reis, veel te warm en zwaar maar het is er prachtig. De hele omgeving is er geweldig, mooie foto's hebben jullie gemaakt.
    Veel plezier weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, Yvonne was echt HELEMAAL gesloopt van die wandeling !! En die Grand Canyon, idd, die moet hè zelf zien, zo mooi !

    BeantwoordenVerwijderen